ATENȚIE !

Pe acest blog cărțile sunt selectate de la mai multe magazine. Dacă vrei să cauți o carte poti folosi butonul : FACEȚI CĂUTĂRI PE ACEST BLOG din partea dreaptă. Astfel blogul îți arată cartea din toate magazinele postate iar tu poți alege în funcție de disponibilitatea ei sau comanda ta.

sâmbătă, 19 ianuarie 2019

Metodica si evaluarea pentru examenele de titularizare si definitivare in invatamant

CUPRINS 
CAPITOLUL I: 
METODICĂ 
I. a. Predarea pe scurt 
I. b. Rezolvarea subiectului de metodică 
I. c. Teoriile învăţării - cercetări psiho-pedagogice care sprijină activitatea didactică 
I. d. Metodică aprofundată 
1. Curriculum 
1.1. Definiţie 
1.2. Curriculum-ul Naţional 
1.3. Tipuri de curriculum 


1.4. Tipuri de CDŞ (opţional) 
1.5. Ciclurile curriculare 
1.6. Dezvoltarea preşcolarului/elevului 
2. Programa şcolară 
2.1. Curriculumul preşcolar 
3. Lecţia 
3.1. Cadrul E.R.R 
3.2. Exemple de lecţii după structura E.R.R 
3.3. Metode de predare - învăţare utilizate în fiecare etapă din E.R.R. 
4. Obiectivele 
4.1. Operaţionalizarea obiectivelor 
5. Mijloacele de învăţământ 
5.1. Funcţiile mijloacelor de învăţământ 
6. Forme de organizare 
7. Metode 
7.1. Definiţii 
7.2. Funcţiile metodelor didactice 
7.3. Clasificarea metodelor 
A. Metodele de comunicare orală (expozitive şi conversative) 
B. Metode de explorare a realităţii (directe şi indirecte) 
C. Metode bazate pe acţiune (reală, simulată) 
D. Metode interactive 
1. Brainstorming-ul 
2. Bulgărele de zăpadă 
3. Cubul 
4. Ciorchinele 
5. Diagrama Venn 
6. Eseul de cinci minute: 
7. Explozia stelară 
8. Mozaicul 
9. Tehnica 6/3/5 
10. Cvintetul 
11. Jurnalul dublu 
12. Ştiu/Vreau să Ştiu/Am aflat 
13. Lectura cu predicţii 
14. Termeni in avans 
15. T.I.M 
16. Cadranele 
17. Turul galeriei 
18. Predarea-învăţarea reciprocă 
CAPITOLUL AL II-LEA: EVALUAREA 
II.a. Evaluarea…pe scurt 
II.b. Evaluarea aprofundată 
2.1. Conceptul de evaluare 
2.2. Evaluare tradiţională-Evaluare modernă 
2.3. Relaţia curriculum – evaluare 
2.4. Sisteme de notare/apreciere 
2.5. Operaţiile evaluării 
2.6. Funcţiile evaluării 
2.7. Strategii de evaluare 
2.8. Metode de evaluare 
a. Observarea curentă a comportamentului elevilor 
b. Metodele bazate pe verificările orale 
c. Examinarea prin probe scrise 
2. 8. c. 1. Testul 
2. 8. c. 2. Itemul 
2. 8. c. 3. Descriptorii de performanţă 
2. 8. c. 4. Paşii de urmat în elaborarea şi aplicarea unui test de evaluare 
2. 8. c. 5. Matricea de specificaţii 
2. 9. Tehnici de evaluare moderne 
a) Studiul de caz 
b) Fişa pentru activitatea personală 
c) Investigaţia 
d) Observarea curentă a comportamentului 
e) Proiectul 
f) Portofoliul 
g) Autoevaluarea 
h) Interevaluarea 
i) Alte metode 
2. 10. Notarea elevilor
Concluzii 
CAPITOLUL AL III-LEA: Prezentarea unor modele de rezolvare a subiectelor de titularizare/ definitivare în învăţământ 
III.a 2014 
1. Nivel preşcolar 
2. Nivel primar 
3. Limba şi literatura română 
4. Biologie 
5. Matematică 
III.b. 2015 
1. Nivel preşcolar 
2. Nivel primar
3. CAPITOLUL AL IV-LEA: Noi programe şcolare, noi abordări 
Referințe

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu