Volumul Metodica şi evaluarea pentru examenele de titularizare şi definitivare în învăţământ - Editia a treia revizuita si adaugita - a apărut ca răspuns la reacţiile pozitive ale celor care au simţit că ediţiile precedente i-au ajutat la examenele pe care le-au susţinut. Acest volum încearcă o abordare deosebită şi modernă a subiectelor de metodică ale celor două tipuri de examene şi se adresează, în egală măsură, învăţătorilor, educatorilor şi profesorilor. Este un volum structurat, logic prezentat, uşor de înţeles şi foarte eficient !
Click pentru comanda ! Esteto.ro
CUPRINS
CAPITOLUL I:
METODICĂ
I. a. Predarea pe scurt
I. b. Rezolvarea subiectului de metodică
I. c. Teoriile învăţării - cercetări psiho-pedagogice care sprijină activitatea didactică
I. d. Metodică aprofundată
1. Curriculum
1.1. Definiţie
1.2. Curriculum-ul Naţional
1.3. Tipuri de curriculum
1.4. Tipuri de CDŞ (opţional)
1.5. Ciclurile curriculare
1.6. Dezvoltarea preşcolarului/elevului
2. Programa şcolară
2.1. Curriculumul preşcolar
3. Lecţia
3.1. Cadrul E.R.R
3.2. Exemple de lecţii după structura E.R.R
3.3. Metode de predare - învăţare utilizate în fiecare etapă din E.R.R.
4. Obiectivele
4.1. Operaţionalizarea obiectivelor
5. Mijloacele de învăţământ
5.1. Funcţiile mijloacelor de învăţământ
6. Forme de organizare
7. Metode
7.1. Definiţii
7.2. Funcţiile metodelor didactice
7.3. Clasificarea metodelor
A. Metodele de comunicare orală (expozitive şi conversative)
B. Metode de explorare a realităţii (directe şi indirecte)
C. Metode bazate pe acţiune (reală, simulată)
D. Metode interactive
1. Brainstorming-ul
2. Bulgărele de zăpadă
3. Cubul
4. Ciorchinele
5. Diagrama Venn
6. Eseul de cinci minute:
7. Explozia stelară
8. Mozaicul
9. Tehnica 6/3/5
10. Cvintetul
11. Jurnalul dublu
12. Ştiu/Vreau să Ştiu/Am aflat
13. Lectura cu predicţii
14. Termeni in avans
15. T.I.M
16. Cadranele
17. Turul galeriei
18. Predarea-învăţarea reciprocă
CAPITOLUL AL II-LEA: EVALUAREA
II.a. Evaluarea…pe scurt
II.b. Evaluarea aprofundată
2.1. Conceptul de evaluare
2.2. Evaluare tradiţională-Evaluare modernă
2.3. Relaţia curriculum – evaluare
2.4. Sisteme de notare/apreciere
2.5. Operaţiile evaluării
2.6. Funcţiile evaluării
2.7. Strategii de evaluare
2.8. Metode de evaluare
a. Observarea curentă a comportamentului elevilor
b. Metodele bazate pe verificările orale
c. Examinarea prin probe scrise
2. 8. c. 1. Testul
2. 8. c. 2. Itemul
2. 8. c. 3. Descriptorii de performanţă
2. 8. c. 4. Paşii de urmat în elaborarea şi aplicarea unui test de evaluare
2. 8. c. 5. Matricea de specificaţii
2. 9. Tehnici de evaluare moderne
a) Studiul de caz
b) Fişa pentru activitatea personală
c) Investigaţia
d) Observarea curentă a comportamentului
e) Proiectul
f) Portofoliul
g) Autoevaluarea
h) Interevaluarea
i) Alte metode
2. 10. Notarea elevilor
Concluzii
CAPITOLUL AL III-LEA: Prezentarea unor modele de rezolvare a
subiectelor de titularizare/ definitivare în învăţământ
III.a 2014
1. Nivel preşcolar
2. Nivel primar
3. Limba şi literatura română
4. Biologie
5. Matematică
III.b. 2015
1. Nivel preşcolar
2. Nivel primar
3. CAPITOLUL AL IV-LEA: Noi programe şcolare, noi abordări
Referințe
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu