In joc, copilul transpune realitatea obiectiva, in special realitatea sociala. Evident, nu este vorba de o reproducere identica a realitatii, ci, in joc, copilul transfigureaza obiectele, fenomenele, relatiile, ceea ce presupune capacitatea de simbolizare, de abstractizare, capacitate ce nu poate forma decat prin exercitiu, in acelasi timp, procesele senzoriale. Prin joc, copilul isi imbogateste viata afectiva si, in acelasi timp, dobandeste in mod progresiv capacitatea de a-si stapani emotiile. El invata sa reactioneze sincer, pozitiv sau negativ, fata de ceea ce este bun, frumos, moral si fata de ceea ce e rau, imoral. Copilul gaseste cea mai eficienta recompensa in insusi faptul de a se juca. Latura volitionala este intens solicitata in joc. In acest sens jocul cu reguli devine o metoda de maxima eficienta.
Click pentru comanda ! Libris.ro
ATENȚIE !
Pe acest blog cărțile sunt selectate de la mai multe magazine. Dacă vrei să cauți o carte poti folosi butonul : FACEȚI CĂUTĂRI PE ACEST BLOG din partea dreaptă. Astfel blogul îți arată cartea din toate magazinele postate iar tu poți alege în funcție de disponibilitatea ei sau comanda ta.
sâmbătă, 1 septembrie 2018
Jocul didactic in desfasurarea lectiei de matematica la ciclul mrimar - Ovidiu Balan, Daniela-Elena Nica
Cartea e structurata pe trei capitole:
- "Cap. I. Jocul didactic - metoda de stimulare a capacitatilor intelectuale ale elevilor" cuprinde 4 subcapitole ce trateaza subiecte ca: strategii didactice active; particularitatile gandirii scolarului mic; organizarea si desfasurarea jocului didactic cu delimitari conceptuale, teorii, clasificari.
- "Cap. II. Cercetare aplicativa" cuprinde 3 subcapitole ce trateaza subiecte ca: ipoteza, obiectivele, metodica, organizarea si desfaurarea cercetarii
- "Cap. III. Masurarea, prelucrarea si interpretarea datelor cercetarii" cuprinde 4 subcapitole care prezinta evaluarea finala a elevilor; reprezentarea rezultatelor obtinute si a progreselor inregistrate de elevi; iar la final prezentarea concluziilor.
Click pentru comanda ! Libris.ro
Rolul jocului didactic in dezvoltarea vocabularului elevilor - Veronica Georgescu
Jocul este o actiune specifica, desfasurata dupa reguli acceptate de buna voie, de aceea este o activitate placuta tuturor varstelor. Tocmai din pricina faptului ca este desfasurata cu placere si voie buna, jocul didactic poate duce la indeplinirea obiectivelor disciplinei limbii romane mult mai usor. Prin jocul didactic se pot asimila noi inforrnatii, se pot verifica si consolida anumite cunostinte, dezvolta capacitati cognitive, afective, volitive, formeaza atitudini si convingeri.
Prin intermediul jocului didactic copilul va duce sarcinile cerute la indeplinire cu placere, usor, cu interes, nu se va simti constrans, nu va percepe actul educativ ca o activitate pentru care trebuie sa depuna efort. Rezultatele unei activitati realizate cu ajutorul j ocului didactic sunt mult mai bune, mai vizibile si de durata mult mai lunga.
Click pentru comanda ! Libris.ro
Jocul Didactic, cale se acces spre sufletul copilului - Maria Ramona Neagu
Jocul bine organizat si pregatit constituie un mijloc de cunoastere si familiarizare a elevilor cu viata inconjuratoare, pentru ca in desfasurarea lui cuprinde sarcini didactice care contribuie la exersarea deprinderilor, la consolidarea cunostintelor si la valorificarea lor creatoare. Acceptarea si respectarea regulilor jocului il determina pe elev sa participe la efortul comun al grupului din care face parte. Subordonarea intereselor personale ale colectivului, lupta pentru invingerea dificultatilor, respectarea integrala a regulilor jocului si a succesului final, vor pregati treptat pe omul de maine. (Autoarea)
Click pentru comanda ! Libris.ro
Rolul jocului didactic in depistarea, prevenirea si corectarea tulburarilor de limbaj la copilul prescolar - Ana L. Bubutanu
Este cunoscut faptul ca activitatea specifica a prescolarului este jocul. Ceea ce pentru adult este munca, pentru copil este jocul. In jocurile didactice pe care le-am initiat, am pornit de la premisa ca invatamantul contemporan trebuie sa fie activ si creativ. Aceasta inseamna ca prescolarul trebuie sa contribuie la solutionarea unor probleme, sa lucreze efectiv si in acelasi timp, sa gandeasca in mod original si creator. Dezvoltarea capacitatilor de comunicare verbala constituie una din sarcinile foarte importante ale educatiei din institutiile prescolare, pentru ca limba este o conditie de baza in formarea, fixarea si diferentierea notiunilor, dar si in transmiterea informatiei.
Click pentru comanda ! Libris.ro
Jocul didactic - Floarea Stan
Am observat ca forma de joc antreneaza, mai bine ca oricare tip de activitate, copilul in stimularea si exersarea vorbirii in directia propusa, fara ca el sa constientizeze acest efort, deoarece introducandu-se elemente distractive, care produc copiilor bucurie, activitatea desfasurata evolueaza intr-o atmosfera calda, plina de veselie, copilul participa afectiv la sarcina pe care i-o impune jocul, favorizand insusirea sau fixarea cu usurinta a cunostintelor, a deprinderilor.
Lucrarea aceasta isi propune sa valorifice experienta didactica personala, tinzand spre o mai larga cuprindere, spre o mai atenta selectie a optiunilor pedagogice, urmarind cu prioritate educatia cognitiva si de limbaj, intelectuala, estetica si etica a prescolarului.
Jocul didactic matematic - Cerasela Campanu
INTRODUCERE
CAPITOLUL I. PROFILUL PSIHOPEDAGOGIC AL COPILULUI PRESCOLAR
CAPITOLUL II. CONCEPTELE MATEMATICE SI ROLUL JOCULUI DIDACTIC IN FORMAREA ACESTORA
BIBLIOGRAFIE
Jocul didactic matematic de la gradinita la scoala - Burca Anisoara
Jocul didactic este o activitate de invatare al carei efort, datorita atractivitatii, elevii nu il simt, ci dimpotriva, il doresc. El poate fi folosit atat ca metoda de predare-invatare, dar mai ales ca mijloc util de consolidare si aplicare a cunostintelor insusite. Avand in vedere coborarea varstei de scolarizare, jocul didactic trebuie folosit ora de ora, mai ales la cls. I si a II a, el actionand favorabil si asupra elevilor care intampina greutati in insusirea cunostintelor. Jocul didactic matematic ofera prescolarilor numeroase si variate ocazii de depasire a stadiului de concret si face mai usoara si placuta „urcarea” catre general si abstract! (Autoarea)
Click pentru comanda ! Libris.ro
Aplicatii ale metodei proiectelor - Melania Ciobotari
Editie revizuita in conformitate cu noul Curriculum pentru educatie timpurie OMECT 5233/2008.
Lucrarea a fost elaborata in urma experimentarii acestei metode in mai multe gradinite din Bucuresti.
Este o carte utila educatoarelor, pentru a afla drumul care trebuie parcurs de la initiere si pana la finalizarea unui proiect dezvoltat.
Exemplificarile pentru diversele teme derulate, concepute pe niveluri si pe grupe de varsta, sunt insotite de sugestii ale strategiilor potrivite in vederea obtinerii unor rezultate eficiente. In lucrare sunt dezvoltate un numar de zece proiecte tematice, cu subtemele pe o saptamana, fiecare avand punctate si prezentate fazele parcurse.
joi, 30 august 2018
Ghid metodologic pentru invatamantul primar - Petronela Savin, Monica Fichios
Acest suport se adreseaza oricarui absolvent sau chiar profesorului cu experienta pentru a creste calitatea pregatirii didactice de specialitate. Principiul pe baza caruia s-a fundamentat prezentul ghid a fost abordarea critica a continuturilor noului curriculum pentru invatamantul primar prin oferirea de modele de bune practici pentru cele mai importante activitati didactice din cadrul disciplinei limba si literatura romana. Studentul sau profesorul va regasi in acest instrument tratari teoretice sintetice si exemplificari pentru principalele documente scolare (plan-cadru, schema orara, programa scolara, programa pentru optional, planificare calendaristica, proiectare de unitati de invatare) si exemple de bune practici pentru cele mai importante activitati de predare, invatare si evaluare.
Click pentru comanda ! Libris.ro
duminică, 26 august 2018
Didactica disciplinelor pedagogice - Musata Bocos
Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist ofera o abordare epistemologica, de natura socioconstructivista si interactiva, cu trei dimensiuni complementare: dimensiunea constructivista, care face referire la subiectul care invata, respectiv la elev; dimensiunea sociologica, legata de interactiunile sociale, care face referire la partenerii prezenti – ceilalti elevi si profesorul; dimensiunea interactiva, legata de interactiunile cu mediul curricular, care face referire la situatiile de invatare si la obiectul de invatare organizat in interiorul acestor situatii.
Tratat de didactica moderna - Miron Ionescu, Musata Bocos
Aparitia unei asemenea lucrari de referinta era extrem de necesara: realitatile scolii romanesti i-au pus pe practicienii educatiei fata in fata cu importul a numeroase idei, teorii sau experiente noi, a caror implementare nu a fost lipsita de riscul distorsiunilor si a caror integrare in experientele deja consacrate a generat, alaturi de alti factori – nu de putine ori –, disfunctii ale limbajului pedagogic (ambiguitatea unor concepte, reducerea sau amplificarea nepermisa a sferei unor notiuni, cliseizarea unor sintagme etc.).
Click pentru comanda ! Libris.ro
Abonați-vă la:
Postări (Atom)