ATENȚIE !

Pe acest blog cărțile sunt selectate de la mai multe magazine. Dacă vrei să cauți o carte poti folosi butonul : FACEȚI CĂUTĂRI PE ACEST BLOG din partea dreaptă. Astfel blogul îți arată cartea din toate magazinele postate iar tu poți alege în funcție de disponibilitatea ei sau comanda ta.

joi, 30 august 2018

Ghid metodologic pentru invatamantul primar - Petronela Savin, Monica Fichios

Acest suport se adreseaza oricarui absolvent sau chiar profesorului cu experienta pentru a creste calitatea pregatirii didactice de specialitate. Principiul pe baza caruia s-a fundamentat prezentul ghid a fost abordarea critica a continuturilor noului curriculum pentru invatamantul primar prin oferirea de modele de bune practici pentru cele mai importante activitati didactice din cadrul disciplinei limba si literatura romana. Studentul sau profesorul va regasi in acest instrument tratari teoretice sintetice si exemplificari pentru principalele documente scolare (plan-cadru, schema orara, programa scolara, programa pentru optional, planificare calendaristica, proiectare de unitati de invatare) si exemple de bune practici pentru cele mai importante activitati de predare, invatare si evaluare. 

duminică, 26 august 2018

Didactica disciplinelor pedagogice - Musata Bocos

Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist ofera o abordare epistemologica, de natura socioconstructivista si interactiva, cu trei dimensiuni complementare: dimensiunea constructivista, care face referire la subiectul care invata, respectiv la elev; dimensiunea sociologica, legata de interactiunile sociale, care face referire la partenerii prezenti – ceilalti elevi si profesorul; dimensiunea interactiva, legata de interactiunile cu mediul curricular, care face referire la situatiile de invatare si la obiectul de invatare organizat in interiorul acestor situatii.

Tratat de didactica moderna - Miron Ionescu, Musata Bocos

Aparitia unei asemenea lucrari de referinta era extrem de necesara: realitatile scolii romanesti i-au pus pe practicienii educatiei fata in fata cu importul a numeroase idei, teorii sau experiente noi, a caror implementare nu a fost lipsita de riscul distorsiunilor si a caror integrare in experientele deja consacrate a generat, alaturi de alti factori – nu de putine ori –, disfunctii ale limbajului pedagogic (ambiguitatea unor concepte, reducerea sau amplificarea nepermisa a sferei unor notiuni, cliseizarea unor sintagme etc.).

Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului - Musata Bocos, Dana Jucan

Adresandu-se tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, precum si celor care doresc sa se perfectioneze/autoperfectioneze, lucrarea de fata propune suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica referitoare la problematicile specifice fundamentelor pedagogiei si teoriei si metodologiei curriculumului.

Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii - Musata Bocos, Dana Jucan



Lucrarea de fata se adreseaza tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, propunand suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica pentru demersurile de (auto)instruire la disciplinele pedagogice sau pentru demersurile didactice intreprinse de practicieni.

Tratat De Management Educational Pentru Invatamantul Primar Si Prescolar - Ramona Radut-Taciu



Tratatul de management educational pentru invatamantul primar si prescolar propune o resemnificare si o valorizare pedagogica moderna a conceptului de management educational, precum si abordari personalizate pentru invatamantul primar si prescolar. El valorizeaza o viziune interactionista, intrucat reuneste – in abordare sistemicamoderna – componentele epistemice ale managementului educational, oferind o perspectiva sincronica functionala asupra actualului context managerial, la toate nivelurile. 

Pedagogia. Stiintele pedagogice. Stiintele educatiei - Sorin Cristea


Volumul 1: "Pedagogia. Stiintele pedagogice. Stiintele educatiei", care deschide colectia, va aborda problema concentrata in titlu si va analiza relatia logica si epistemologica dintre pedagogie si stiintele pedagogice sau stiintele educatiei, esentiala in procesul de clarificare a statului pedagogiei. Volumul e structurat pe 4 capitole:

 1) Statutul epistemologic al pedagogiei
 2) Evolutia istorica a pedagogiei
 3) Pedagogia din perspectiva paradigmei curriculumului
 4) Sistemul stiintelor pedagogice/stiintelor educatiei.

Educatia. Concept si analiza - Sorin Cristea


   Volumul 2 din Colectia „Concepte fundamentale in pedagogie", cu titlul “Educatia. Concept si analiza”, este structurat la nivelul a patru capitole, care au ca obiective specifice: a) definirea si analiza conceptului pedagogic de educatie; b) construirea unui model-ideal al structurii de functionare a educatiei; c) fixarea caracteristicilor generale ale educatiei; d) evidentierea directiilor principale de evolutie a educatiei: educatia permanenta, auto-educatia, valorificarea deplina a educabilitatii. Cele patru obiective specifice sunt abordate din perspectiva paradigmei curriculumului, afirmata istoric ca paradigma a pedagogiei postmoderne in societatea postmoderna - postindustriala/ informationala/bazata pe cunoastere

Finalitatile educatiei - Sorin Cristea


Volumul 3 - Lucrarea prezinta finalitatile educatiei la nivel general si specific, dar si la nivel de concept pedagogic fundamental. Cartea clasifica si analizeaza finalitatile educatiei si chiar propune un model-ideal al acestora.

Finalitatile educatiei reprezinta dimensiunea subiectiva a educatiei, asumata de factorii responsabili de proiectarea educatiei, care definesc orientarile valorice ale educatiei in sensul realizarii acesteia pe termen lung, mediu si scurt, la toate nivelurile sistemului si ale procesului de invatamant.

Continuturile si formele generale ale educatiei - Sorin Cristea

Volumul 4 - Continuturile si formele generale ale educatiei constituie doua concepte pedagogice fundamentale, confirmate: a) istoric, in diferite variante terminologice, adaptabile si in prezent (educatie religioasa/spirituala - educatie morala; educatie politehnica - educatie tehnologica; educatie corporala - educatie fizica etc.; educatie intentionata - educatie formala; educatie neintentionata - educatie informala etc.); b) logistic, ca axiome ale educatiei, abordate specific, separate sau/si complementare, in functie de paradigma afirmata in procesul de evolutie a teoriei si a practicii pedagogice. 

Sistemul de educatie, invatamant - Sorin Cristea

Volumul 5 - Sistemul de educatie reprezinta cadrul general in care este realizata educatia prin activitati organizate si planificate, dar si prin numeroase influente neintentionate, exercitate continuu de la nivelul mediului social - comunitar, cultural, economic, politic, natural - in mod direct si indirect, spontan, difuz, eterogen, accidental, incidental. Din aceasta perspectiva, sistemul de educatie poate fi definit si interpretat in sens larg si in sens restrans. 

Instruirea. Procesul de invatamant - Sorin Cristea

Volumul 6 - Instruirea/ Procesul de invatamant defineste si analizeaza conceptele pedagogice fundamentale de instruire si de proces de invatamant. 

Este structurat in functie de urmatoarele obiective:

1. Instruirea/ Procesul de invatamant obiect de studiu specific al teoriei generale a instruirii/ didacticii generale;
2. Normativitatea activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant;
3. Metodologia de cercetare a activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant;
4. Analiza activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant;
5. Structura de functionare a activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant;
Partea finala – Aplicatii, va exemplifica structura de functionare a activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant (I / PI), in conditiile specifice scolii primare (clasa pregatitoare; clasele I-IV).