ATENȚIE !

Pe acest blog cărțile sunt selectate de la mai multe magazine. Dacă vrei să cauți o carte poti folosi butonul : FACEȚI CĂUTĂRI PE ACEST BLOG din partea dreaptă. Astfel blogul îți arată cartea din toate magazinele postate iar tu poți alege în funcție de disponibilitatea ei sau comanda ta.

duminică, 2 septembrie 2018

Ajutorul strategic pentru elevii cu dificultati scolare - Pierre Vianin

Extrem de utila, atat pentru cadrele didactice, cat si pentru parinti, cartea demonstreaza cum, dezvoltand strategiile de gandire ale elevilor, prin continuturi disciplinare specifice, putem reusi sa remediem o mare parte din deficitele de invatare, cele mai multe deficiente rezultand nu din absenta instrumentelor, ci din proasta lor utilizare.Prin urmare, in deficientele de invatare, nu atat instrumentele cognitive sunt problema, cat proasta lor utilizare. Cartea se impune ca o lectura fundamentala pentru profesori si parinti, pentru toti aceia care sunt cu adevarat interesati sa optimizeze invatarea prin metode valide stiintific si verificate practic.

Educatia speciala. Ghid metodologic Alois GhergutLuciana FrumosGabriela Raus

Educatia speciala este destinata tuturor copiilor cu dizabilitati care nu reusesc sa atinga un nivel de cunoastere si de comportament social corespunzator virstei lor in cadrul invatamintului obisnuit. Volumul acopera proiectarea didactica pentru o mare diversitate de discipline, tipuri de lectii, jocuri si activitati recuperatorii din programele de terapie complexa si integrata, fiind centrat pe prezentarea unor proiecte didactice pentru elevii cu deficiente de intelect, de auz sau de vedere. Este primul ghid de pe piata editoriala autohtona care prezinta intr-o maniera exhaustiva procesul de proiectare didactica dupa toate rigorile psihopedagogice si metodologice, venind in intimpinarea unor nevoi reale ale cadrelor didactice in formare sau active in reteaua scolara.

Pregatirea psihopedagogica. Manual pentru definitivat si gradul didactic II


Volumul este un experiment: pentru prima data, reprezentantii atator scoli de pedagogie isi unesc eforturile intr-o lucrare pentru a veni in sprijinul cadrelor didactice aflate in fata unor examene importante ca definitivarea in invatamant sau gradele didactice. In sens larg, este vorba despre o opera de colaborare nationala, pentru a le oferi cadrelor didactice un ghid pedagogic util indiferent de centrul universitar in care vor sustine examenele.

Sinteze de psihopedagogie speciala. Ghid pentru concursuri si examene de obtinere a gradelor didactice Alois Ghergut

Orice demers de integrare a persoanelor cu cerinte educative speciale trebuie sa porneasca de la schimbarea mentalitatilor - conditie esentiala pentru crearea unui cadru conceptual in asistenta acestor persoane si a unor servicii de evaluare si expertiza corespunzatoare. Volumul ofera atat o prezentare a institutiilor, metodelor si instrumentelor de interventie, cat si materiale cu caracter practic: fise, protocoale si grile dupa care se realizeaza evaluarea si expertiza copilului cu dizabilitati. La acestea se adauga un glosar de termeni frecvent utilizati in psihopedagogia speciala.

Click pentru comanda ! Elefant.ro

Logopedia - Carolina Bodea Hategan


In cartea de fata, pornind de la modelele explicative ale tulburarilor de limbaj si prezentand metode de evaluare si interventie a caror eficacitate a fost demonstrata stiintific, autoarea realizeaza o deschidere spre tulburarile emotionale, comportamentale, de invatare si nu numai, incadrandu-le in contextul mai larg al mentalului uman. Propunand directii concrete de evaluare si interventie in cazul unor tulburari ale limbajului precum dislalia, balbaiala, rinolalia, disartria, afazia, tulburarile de voce, intarzierea in dezvoltarea limbajului, aceasta carte are o importanta latura practica, imbogatind literatura de specialitate printr-un demers inovator si bine-venit.

Psihopedagogie speciala. Modele de evaluare si interventie Adrian Rosan

Sinteza a celor mai noi studii in domeniu, volumul abordeaza diferitele aspecte ale psihopedagogiei speciale, urmarind educatia, terapia si reabilitarea persoanelor cu nevoi speciale in cadrul institutiilor specializate. Sint prezentate tipurile de dizabilitati, sindroame si tulburari specifice, terapii multidisciplinare si tehnici de coping, elemente de dezvoltare curriculara si programe de interventie timpurie, sisteme de comunicare si servicii de consiliere. Pentru o mai buna intelegere a conceptelor expuse, in volum au fost incluse studii de caz si exemple practice, precum si un glosar de termeni.

Psihologia copilului - Emil Verza, Florin Emil Verza

Psihologia copilului evidentiaza dinamismul ierarhic al dezvoltarii psihice a copilului prin dobandirea noilor achizitii si formarea de competente adaptative la mediul ambiant si modul in care se construieste treptat personalitatea copilului, care acumuleaza insusiri inca din ontogeneza timpurie. In centrul analizei propuse de autori se afla factorii care influenteaza dezvoltarea copilului, cresterea acestuia intr-un mediu favorizant sau mai putin favorizant, nivelul sociocultural si educational ce joaca un rol fundamental in structurarea tipologiei psihice si a stilului comportamental.  

sâmbătă, 1 septembrie 2018

Pedagogie Ed.3 - Constatin Cucos

Raspunzind celor mai recente cerinte din domeniul educatiei, volumul ofera o privire de ansamblu asupra intregii tematici a disciplinei, de la reforma sistemului de invatamint, proiectarea pe unitati de invatare sau teoria si metodologia curriculumului, pina la strategiile de evaluare si formarea cadrelor didactice.  Numeroase exemple practice si interpretari inedite faciliteaza intelegerea problematicii pedagogice si ofera noi perspective asupra unor aspecte mai putin analizate pina in prezent. Volumul se adreseaza atit studentilor, cit si profesorilor si altor categorii de formatori, constituind un suport util pentru pregatirea examenelor de titularizare in invatamintul preuniversitar, a examenelor de grad si de definitivat.

Jocul didactic in invatamantul primar ed.2 - Camelia Romanescu


In joc, copilul transpune realitatea obiectiva, in special realitatea sociala. Evident, nu este vorba de o reproducere identica a realitatii, ci, in joc, copilul transfigureaza obiectele, fenomenele, relatiile, ceea ce presupune capacitatea de simbolizare, de abstractizare, capacitate ce nu poate forma decat prin exercitiu, in acelasi timp, procesele senzoriale. Prin joc, copilul isi imbogateste viata afectiva si, in acelasi timp, dobandeste in mod progresiv capacitatea de a-si stapani emotiile. El invata sa reactioneze sincer, pozitiv sau negativ, fata de ceea ce este bun, frumos, moral si fata de ceea ce e rau, imoral. Copilul gaseste cea mai eficienta recompensa in insusi faptul de a se juca. Latura volitionala este intens solicitata in joc. In acest sens jocul cu reguli devine o metoda de maxima eficienta. 
Click pentru comanda ! Libris.ro

Jocul didactic in desfasurarea lectiei de matematica la ciclul mrimar - Ovidiu Balan, Daniela-Elena Nica


   Cartea e structurata pe trei capitole:
  - "Cap.   I. Jocul didactic - metoda de stimulare  a capacitatilor intelectuale ale elevilor" cuprinde 4 subcapitole ce trateaza subiecte ca: strategii didactice active; particularitatile gandirii scolarului mic; organizarea si desfasurarea jocului didactic cu delimitari conceptuale, teorii, clasificari.
  - "Cap.  II. Cercetare aplicativa" cuprinde 3 subcapitole ce trateaza subiecte ca: ipoteza, obiectivele, metodica, organizarea si desfaurarea cercetarii

  - "Cap. III. Masurarea, prelucrarea si interpretarea datelor cercetarii" cuprinde 4 subcapitole care prezinta evaluarea finala a elevilor; reprezentarea rezultatelor obtinute si a progreselor inregistrate de elevi; iar la final prezentarea concluziilor.

Rolul jocului didactic in dezvoltarea vocabularului elevilor - Veronica Georgescu


Jocul este o actiune specifica, desfasurata dupa reguli acceptate de buna voie, de aceea este o activitate placuta tuturor varstelor. Tocmai din pricina faptului ca este desfasurata cu placere si voie buna, jocul didactic poate duce la indeplinirea obiectivelor disciplinei limbii romane mult mai usor. Prin jocul didactic se pot asimila noi inforrnatii, se pot verifica si consolida anumite cunostinte, dezvolta capacitati cognitive, afective, volitive, formeaza atitudini si convingeri. 
Prin intermediul jocului didactic copilul va duce sarcinile cerute la indeplinire cu placere, usor, cu interes, nu se va simti constrans, nu va percepe actul educativ ca o activitate pentru care trebuie sa depuna efort. Rezultatele unei activitati realizate cu ajutorul j ocului didactic sunt mult mai bune, mai vizibile si de durata mult mai lunga. 

Jocul Didactic, cale se acces spre sufletul copilului - Maria Ramona Neagu

Jocul bine organizat si pregatit constituie un mijloc de cunoastere si familiarizare a elevilor cu viata inconjuratoare, pentru ca in desfasurarea lui cuprinde sarcini didactice care contribuie la exersarea deprinderilor, la consolidarea cunostintelor si la valorificarea lor creatoare. Acceptarea si respectarea regulilor jocului il determina pe elev sa participe la efortul comun al grupului din care face parte. Subordonarea intereselor personale ale colectivului, lupta pentru invingerea dificultatilor, respectarea integrala a regulilor jocului si a succesului final, vor pregati treptat pe omul de maine. (Autoarea)