ATENȚIE !

Pe acest blog cărțile sunt selectate de la mai multe magazine. Dacă vrei să cauți o carte poti folosi butonul : FACEȚI CĂUTĂRI PE ACEST BLOG din partea dreaptă. Astfel blogul îți arată cartea din toate magazinele postate iar tu poți alege în funcție de disponibilitatea ei sau comanda ta.

duminică, 2 septembrie 2018

Psihopedagogie speciala. Modele de evaluare si interventie Adrian Rosan

Sinteza a celor mai noi studii in domeniu, volumul abordeaza diferitele aspecte ale psihopedagogiei speciale, urmarind educatia, terapia si reabilitarea persoanelor cu nevoi speciale in cadrul institutiilor specializate. Sint prezentate tipurile de dizabilitati, sindroame si tulburari specifice, terapii multidisciplinare si tehnici de coping, elemente de dezvoltare curriculara si programe de interventie timpurie, sisteme de comunicare si servicii de consiliere. Pentru o mai buna intelegere a conceptelor expuse, in volum au fost incluse studii de caz si exemple practice, precum si un glosar de termeni.

Psihologia copilului - Emil Verza, Florin Emil Verza

Psihologia copilului evidentiaza dinamismul ierarhic al dezvoltarii psihice a copilului prin dobandirea noilor achizitii si formarea de competente adaptative la mediul ambiant si modul in care se construieste treptat personalitatea copilului, care acumuleaza insusiri inca din ontogeneza timpurie. In centrul analizei propuse de autori se afla factorii care influenteaza dezvoltarea copilului, cresterea acestuia intr-un mediu favorizant sau mai putin favorizant, nivelul sociocultural si educational ce joaca un rol fundamental in structurarea tipologiei psihice si a stilului comportamental.  

sâmbătă, 1 septembrie 2018

Pedagogie Ed.3 - Constatin Cucos

Raspunzind celor mai recente cerinte din domeniul educatiei, volumul ofera o privire de ansamblu asupra intregii tematici a disciplinei, de la reforma sistemului de invatamint, proiectarea pe unitati de invatare sau teoria si metodologia curriculumului, pina la strategiile de evaluare si formarea cadrelor didactice.  Numeroase exemple practice si interpretari inedite faciliteaza intelegerea problematicii pedagogice si ofera noi perspective asupra unor aspecte mai putin analizate pina in prezent. Volumul se adreseaza atit studentilor, cit si profesorilor si altor categorii de formatori, constituind un suport util pentru pregatirea examenelor de titularizare in invatamintul preuniversitar, a examenelor de grad si de definitivat.

Jocul didactic in invatamantul primar ed.2 - Camelia Romanescu


In joc, copilul transpune realitatea obiectiva, in special realitatea sociala. Evident, nu este vorba de o reproducere identica a realitatii, ci, in joc, copilul transfigureaza obiectele, fenomenele, relatiile, ceea ce presupune capacitatea de simbolizare, de abstractizare, capacitate ce nu poate forma decat prin exercitiu, in acelasi timp, procesele senzoriale. Prin joc, copilul isi imbogateste viata afectiva si, in acelasi timp, dobandeste in mod progresiv capacitatea de a-si stapani emotiile. El invata sa reactioneze sincer, pozitiv sau negativ, fata de ceea ce este bun, frumos, moral si fata de ceea ce e rau, imoral. Copilul gaseste cea mai eficienta recompensa in insusi faptul de a se juca. Latura volitionala este intens solicitata in joc. In acest sens jocul cu reguli devine o metoda de maxima eficienta. 
Click pentru comanda ! Libris.ro

Jocul didactic in desfasurarea lectiei de matematica la ciclul mrimar - Ovidiu Balan, Daniela-Elena Nica


   Cartea e structurata pe trei capitole:
  - "Cap.   I. Jocul didactic - metoda de stimulare  a capacitatilor intelectuale ale elevilor" cuprinde 4 subcapitole ce trateaza subiecte ca: strategii didactice active; particularitatile gandirii scolarului mic; organizarea si desfasurarea jocului didactic cu delimitari conceptuale, teorii, clasificari.
  - "Cap.  II. Cercetare aplicativa" cuprinde 3 subcapitole ce trateaza subiecte ca: ipoteza, obiectivele, metodica, organizarea si desfaurarea cercetarii

  - "Cap. III. Masurarea, prelucrarea si interpretarea datelor cercetarii" cuprinde 4 subcapitole care prezinta evaluarea finala a elevilor; reprezentarea rezultatelor obtinute si a progreselor inregistrate de elevi; iar la final prezentarea concluziilor.

Rolul jocului didactic in dezvoltarea vocabularului elevilor - Veronica Georgescu


Jocul este o actiune specifica, desfasurata dupa reguli acceptate de buna voie, de aceea este o activitate placuta tuturor varstelor. Tocmai din pricina faptului ca este desfasurata cu placere si voie buna, jocul didactic poate duce la indeplinirea obiectivelor disciplinei limbii romane mult mai usor. Prin jocul didactic se pot asimila noi inforrnatii, se pot verifica si consolida anumite cunostinte, dezvolta capacitati cognitive, afective, volitive, formeaza atitudini si convingeri. 
Prin intermediul jocului didactic copilul va duce sarcinile cerute la indeplinire cu placere, usor, cu interes, nu se va simti constrans, nu va percepe actul educativ ca o activitate pentru care trebuie sa depuna efort. Rezultatele unei activitati realizate cu ajutorul j ocului didactic sunt mult mai bune, mai vizibile si de durata mult mai lunga. 

Jocul Didactic, cale se acces spre sufletul copilului - Maria Ramona Neagu

Jocul bine organizat si pregatit constituie un mijloc de cunoastere si familiarizare a elevilor cu viata inconjuratoare, pentru ca in desfasurarea lui cuprinde sarcini didactice care contribuie la exersarea deprinderilor, la consolidarea cunostintelor si la valorificarea lor creatoare. Acceptarea si respectarea regulilor jocului il determina pe elev sa participe la efortul comun al grupului din care face parte. Subordonarea intereselor personale ale colectivului, lupta pentru invingerea dificultatilor, respectarea integrala a regulilor jocului si a succesului final, vor pregati treptat pe omul de maine. (Autoarea)

Rolul jocului didactic in depistarea, prevenirea si corectarea tulburarilor de limbaj la copilul prescolar - Ana L. Bubutanu

Este cunoscut faptul ca activitatea specifica a prescolarului este jocul. Ceea ce pentru adult este munca, pentru copil este jocul. In jocurile didactice pe care le-am initiat, am pornit de la premisa ca invatamantul contemporan trebuie sa fie activ si creativ. Aceasta inseamna ca prescolarul trebuie sa contribuie la solutionarea unor probleme, sa lucreze efectiv si in acelasi timp, sa gandeasca in mod original si creator. Dezvoltarea capacitatilor de comunicare verbala constituie una din sarcinile foarte importante ale educatiei din institutiile prescolare, pentru ca limba este o conditie de baza in formarea, fixarea si diferentierea notiunilor, dar si in transmiterea informatiei. 

Jocul didactic - Floarea Stan

Am observat ca forma de joc antreneaza, mai bine ca oricare tip de activitate, copilul in stimularea si exersarea vorbirii in directia propusa, fara ca el sa constientizeze acest efort, deoarece introducandu-se elemente distractive, care produc copiilor bucurie, activitatea desfasurata evolueaza intr-o atmosfera calda, plina de veselie, copilul participa afectiv la sarcina pe care i-o impune jocul, favorizand insusirea sau fixarea cu usurinta a cunostintelor, a deprinderilor.

    Lucrarea aceasta isi propune sa valorifice experienta didactica personala, tinzand spre o mai larga cuprindere, spre o mai atenta selectie a optiunilor pedagogice, urmarind cu prioritate educatia cognitiva si de limbaj, intelectuala, estetica si etica a prescolarului. 


Jocul didactic matematic - Cerasela Campanu



INTRODUCERE

CAPITOLUL I.  PROFILUL PSIHOPEDAGOGIC AL COPILULUI PRESCOLAR

CAPITOLUL II.  CONCEPTELE MATEMATICE SI ROLUL JOCULUI  DIDACTIC  IN FORMAREA ACESTORA
BIBLIOGRAFIE

Jocul didactic matematic de la gradinita la scoala - Burca Anisoara

Jocul didactic este o activitate de invatare al carei efort, datorita atractivitatii, elevii nu il simt, ci dimpotriva, il doresc. El poate fi folosit atat ca metoda de predare-invatare, dar mai ales ca mijloc util de consolidare si aplicare a cunostintelor insusite.  Avand in vedere coborarea varstei de scolarizare, jocul didactic trebuie folosit ora de ora, mai ales la cls. I si a II a, el actionand favorabil si asupra elevilor care intampina greutati in insusirea cunostintelor.  Jocul didactic matematic ofera prescolarilor numeroase si variate ocazii de depasire a stadiului de concret si face mai usoara si placuta „urcarea” catre general si abstract! (Autoarea)

Aplicatii ale metodei proiectelor - Melania Ciobotari

Editie revizuita in conformitate cu noul Curriculum pentru educatie timpurie OMECT 5233/2008. 

Lucrarea a fost elaborata in urma experimentarii acestei metode in mai multe gradinite din Bucuresti. 

Este o carte utila educatoarelor, pentru a afla drumul care trebuie parcurs de la initiere si pana la finalizarea unui proiect dezvoltat. 
Exemplificarile pentru diversele teme derulate, concepute pe niveluri si pe grupe de varsta, sunt insotite de sugestii ale strategiilor potrivite in vederea obtinerii unor rezultate eficiente. In lucrare sunt dezvoltate un numar de zece proiecte tematice, cu subtemele pe o saptamana, fiecare avand punctate si prezentate fazele parcurse.