ATENȚIE !

Pe acest blog cărțile sunt selectate de la mai multe magazine. Dacă vrei să cauți o carte poti folosi butonul : FACEȚI CĂUTĂRI PE ACEST BLOG din partea dreaptă. Astfel blogul îți arată cartea din toate magazinele postate iar tu poți alege în funcție de disponibilitatea ei sau comanda ta.

duminică, 26 august 2018

Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului - Musata Bocos, Dana Jucan

Adresandu-se tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, precum si celor care doresc sa se perfectioneze/autoperfectioneze, lucrarea de fata propune suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica referitoare la problematicile specifice fundamentelor pedagogiei si teoriei si metodologiei curriculumului.

Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii - Musata Bocos, Dana Jucan



Lucrarea de fata se adreseaza tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, propunand suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica pentru demersurile de (auto)instruire la disciplinele pedagogice sau pentru demersurile didactice intreprinse de practicieni.

Tratat De Management Educational Pentru Invatamantul Primar Si Prescolar - Ramona Radut-Taciu



Tratatul de management educational pentru invatamantul primar si prescolar propune o resemnificare si o valorizare pedagogica moderna a conceptului de management educational, precum si abordari personalizate pentru invatamantul primar si prescolar. El valorizeaza o viziune interactionista, intrucat reuneste – in abordare sistemicamoderna – componentele epistemice ale managementului educational, oferind o perspectiva sincronica functionala asupra actualului context managerial, la toate nivelurile. 

Pedagogia. Stiintele pedagogice. Stiintele educatiei - Sorin Cristea


Volumul 1: "Pedagogia. Stiintele pedagogice. Stiintele educatiei", care deschide colectia, va aborda problema concentrata in titlu si va analiza relatia logica si epistemologica dintre pedagogie si stiintele pedagogice sau stiintele educatiei, esentiala in procesul de clarificare a statului pedagogiei. Volumul e structurat pe 4 capitole:

 1) Statutul epistemologic al pedagogiei
 2) Evolutia istorica a pedagogiei
 3) Pedagogia din perspectiva paradigmei curriculumului
 4) Sistemul stiintelor pedagogice/stiintelor educatiei.

Educatia. Concept si analiza - Sorin Cristea


   Volumul 2 din Colectia „Concepte fundamentale in pedagogie", cu titlul “Educatia. Concept si analiza”, este structurat la nivelul a patru capitole, care au ca obiective specifice: a) definirea si analiza conceptului pedagogic de educatie; b) construirea unui model-ideal al structurii de functionare a educatiei; c) fixarea caracteristicilor generale ale educatiei; d) evidentierea directiilor principale de evolutie a educatiei: educatia permanenta, auto-educatia, valorificarea deplina a educabilitatii. Cele patru obiective specifice sunt abordate din perspectiva paradigmei curriculumului, afirmata istoric ca paradigma a pedagogiei postmoderne in societatea postmoderna - postindustriala/ informationala/bazata pe cunoastere

Finalitatile educatiei - Sorin Cristea


Volumul 3 - Lucrarea prezinta finalitatile educatiei la nivel general si specific, dar si la nivel de concept pedagogic fundamental. Cartea clasifica si analizeaza finalitatile educatiei si chiar propune un model-ideal al acestora.

Finalitatile educatiei reprezinta dimensiunea subiectiva a educatiei, asumata de factorii responsabili de proiectarea educatiei, care definesc orientarile valorice ale educatiei in sensul realizarii acesteia pe termen lung, mediu si scurt, la toate nivelurile sistemului si ale procesului de invatamant.

Continuturile si formele generale ale educatiei - Sorin Cristea

Volumul 4 - Continuturile si formele generale ale educatiei constituie doua concepte pedagogice fundamentale, confirmate: a) istoric, in diferite variante terminologice, adaptabile si in prezent (educatie religioasa/spirituala - educatie morala; educatie politehnica - educatie tehnologica; educatie corporala - educatie fizica etc.; educatie intentionata - educatie formala; educatie neintentionata - educatie informala etc.); b) logistic, ca axiome ale educatiei, abordate specific, separate sau/si complementare, in functie de paradigma afirmata in procesul de evolutie a teoriei si a practicii pedagogice. 

Sistemul de educatie, invatamant - Sorin Cristea

Volumul 5 - Sistemul de educatie reprezinta cadrul general in care este realizata educatia prin activitati organizate si planificate, dar si prin numeroase influente neintentionate, exercitate continuu de la nivelul mediului social - comunitar, cultural, economic, politic, natural - in mod direct si indirect, spontan, difuz, eterogen, accidental, incidental. Din aceasta perspectiva, sistemul de educatie poate fi definit si interpretat in sens larg si in sens restrans. 

Instruirea. Procesul de invatamant - Sorin Cristea

Volumul 6 - Instruirea/ Procesul de invatamant defineste si analizeaza conceptele pedagogice fundamentale de instruire si de proces de invatamant. 

Este structurat in functie de urmatoarele obiective:

1. Instruirea/ Procesul de invatamant obiect de studiu specific al teoriei generale a instruirii/ didacticii generale;
2. Normativitatea activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant;
3. Metodologia de cercetare a activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant;
4. Analiza activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant;
5. Structura de functionare a activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant;
Partea finala – Aplicatii, va exemplifica structura de functionare a activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant (I / PI), in conditiile specifice scolii primare (clasa pregatitoare; clasele I-IV).

Formele de organizare a instruirii procesului de invatamant - Sorin Cristea

 Volumul 7 – Formele de organizare a instruirii/procesului de invatamant – este structurat in functie de urmatoarele obiective:
  1) Definirea si clasificarea formelor de organizare a activitatii de instruire;

  2) Analiza formelor generale, particulare si concrete de organizare a activitatii de instruire;

  3) Analiza lectiei, ca principala forma concreta de realizare a activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant, la nivel de concept pedagogic operational.
  Partea finala – Aplicatii – va exemplifica modalitatile in care formele de organizare a instruirii – generale, particulare, concrete – sunt valorificate in contextul procesului de invatamant, realizat la nivel primar.

Obiectivele instruirii procesului de invatamant - Sorin Cristea


Volumul 8 - Obiectivele instruirii procesului de invatamant - este structurat in functie de urmatoarele obiective:
1. Definirea obiectivelor instruirii/ procesului de invatamant:
  1.1. Definirea obiectivelor instruirii/ procesului de invatamant;
  1.2. Analiza obiectivelor instruirii/ procesului de invatamant;
2. Clasificarea obiectivelor instruirii/ procesului de invatamant:
     2.1. Necesitatea clasificarii OI/PI la nivel de taxonomii pedagogice;
 2.2. Taxonomii pedagogice ale obiectivelor instruirii procesului de invatamant;
  2.3. Operationalizarea obiectivelor instruirii/ procesului de invatamant (O/PI);

sâmbătă, 25 august 2018

Joc si miscare in aer liber 6-12 ani - Brigitte Bellac


Alfabetul nu are suficiente litere pentru a inventa toate ideile de jocuri propuse in aceasta carte.

Mai mult de 200 de jocuri pentru a fi desfasurate in aer liber, cu colegii sau cu grupul de prieteni.

Jocuri clasice sau jocuri mai noi, adaptate unor locuri sau unei ocazii: in recreatie, in gradina, la tara, la plaja, in apa, pe zapada sau pe gheata...
O colectie de jocuri pentru toate gusturile si pentru toate anotimpurile.

Click pentru comanda 
Libris.ro