ATENȚIE !

Pe acest blog cărțile sunt selectate de la mai multe magazine. Dacă vrei să cauți o carte poti folosi butonul : FACEȚI CĂUTĂRI PE ACEST BLOG din partea dreaptă. Astfel blogul îți arată cartea din toate magazinele postate iar tu poți alege în funcție de disponibilitatea ei sau comanda ta.

sâmbătă, 1 septembrie 2018

Rolul jocului didactic in depistarea, prevenirea si corectarea tulburarilor de limbaj la copilul prescolar - Ana L. Bubutanu

Este cunoscut faptul ca activitatea specifica a prescolarului este jocul. Ceea ce pentru adult este munca, pentru copil este jocul. In jocurile didactice pe care le-am initiat, am pornit de la premisa ca invatamantul contemporan trebuie sa fie activ si creativ. Aceasta inseamna ca prescolarul trebuie sa contribuie la solutionarea unor probleme, sa lucreze efectiv si in acelasi timp, sa gandeasca in mod original si creator. Dezvoltarea capacitatilor de comunicare verbala constituie una din sarcinile foarte importante ale educatiei din institutiile prescolare, pentru ca limba este o conditie de baza in formarea, fixarea si diferentierea notiunilor, dar si in transmiterea informatiei. 

Jocul didactic - Floarea Stan

Am observat ca forma de joc antreneaza, mai bine ca oricare tip de activitate, copilul in stimularea si exersarea vorbirii in directia propusa, fara ca el sa constientizeze acest efort, deoarece introducandu-se elemente distractive, care produc copiilor bucurie, activitatea desfasurata evolueaza intr-o atmosfera calda, plina de veselie, copilul participa afectiv la sarcina pe care i-o impune jocul, favorizand insusirea sau fixarea cu usurinta a cunostintelor, a deprinderilor.

    Lucrarea aceasta isi propune sa valorifice experienta didactica personala, tinzand spre o mai larga cuprindere, spre o mai atenta selectie a optiunilor pedagogice, urmarind cu prioritate educatia cognitiva si de limbaj, intelectuala, estetica si etica a prescolarului. 


Jocul didactic matematic - Cerasela Campanu



INTRODUCERE

CAPITOLUL I.  PROFILUL PSIHOPEDAGOGIC AL COPILULUI PRESCOLAR

CAPITOLUL II.  CONCEPTELE MATEMATICE SI ROLUL JOCULUI  DIDACTIC  IN FORMAREA ACESTORA
BIBLIOGRAFIE

Jocul didactic matematic de la gradinita la scoala - Burca Anisoara

Jocul didactic este o activitate de invatare al carei efort, datorita atractivitatii, elevii nu il simt, ci dimpotriva, il doresc. El poate fi folosit atat ca metoda de predare-invatare, dar mai ales ca mijloc util de consolidare si aplicare a cunostintelor insusite.  Avand in vedere coborarea varstei de scolarizare, jocul didactic trebuie folosit ora de ora, mai ales la cls. I si a II a, el actionand favorabil si asupra elevilor care intampina greutati in insusirea cunostintelor.  Jocul didactic matematic ofera prescolarilor numeroase si variate ocazii de depasire a stadiului de concret si face mai usoara si placuta „urcarea” catre general si abstract! (Autoarea)

Aplicatii ale metodei proiectelor - Melania Ciobotari

Editie revizuita in conformitate cu noul Curriculum pentru educatie timpurie OMECT 5233/2008. 

Lucrarea a fost elaborata in urma experimentarii acestei metode in mai multe gradinite din Bucuresti. 

Este o carte utila educatoarelor, pentru a afla drumul care trebuie parcurs de la initiere si pana la finalizarea unui proiect dezvoltat. 
Exemplificarile pentru diversele teme derulate, concepute pe niveluri si pe grupe de varsta, sunt insotite de sugestii ale strategiilor potrivite in vederea obtinerii unor rezultate eficiente. In lucrare sunt dezvoltate un numar de zece proiecte tematice, cu subtemele pe o saptamana, fiecare avand punctate si prezentate fazele parcurse.

joi, 30 august 2018

Ghid metodologic pentru invatamantul primar - Petronela Savin, Monica Fichios

Acest suport se adreseaza oricarui absolvent sau chiar profesorului cu experienta pentru a creste calitatea pregatirii didactice de specialitate. Principiul pe baza caruia s-a fundamentat prezentul ghid a fost abordarea critica a continuturilor noului curriculum pentru invatamantul primar prin oferirea de modele de bune practici pentru cele mai importante activitati didactice din cadrul disciplinei limba si literatura romana. Studentul sau profesorul va regasi in acest instrument tratari teoretice sintetice si exemplificari pentru principalele documente scolare (plan-cadru, schema orara, programa scolara, programa pentru optional, planificare calendaristica, proiectare de unitati de invatare) si exemple de bune practici pentru cele mai importante activitati de predare, invatare si evaluare. 

duminică, 26 august 2018

Didactica disciplinelor pedagogice - Musata Bocos

Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist ofera o abordare epistemologica, de natura socioconstructivista si interactiva, cu trei dimensiuni complementare: dimensiunea constructivista, care face referire la subiectul care invata, respectiv la elev; dimensiunea sociologica, legata de interactiunile sociale, care face referire la partenerii prezenti – ceilalti elevi si profesorul; dimensiunea interactiva, legata de interactiunile cu mediul curricular, care face referire la situatiile de invatare si la obiectul de invatare organizat in interiorul acestor situatii.

Tratat de didactica moderna - Miron Ionescu, Musata Bocos

Aparitia unei asemenea lucrari de referinta era extrem de necesara: realitatile scolii romanesti i-au pus pe practicienii educatiei fata in fata cu importul a numeroase idei, teorii sau experiente noi, a caror implementare nu a fost lipsita de riscul distorsiunilor si a caror integrare in experientele deja consacrate a generat, alaturi de alti factori – nu de putine ori –, disfunctii ale limbajului pedagogic (ambiguitatea unor concepte, reducerea sau amplificarea nepermisa a sferei unor notiuni, cliseizarea unor sintagme etc.).

Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului - Musata Bocos, Dana Jucan

Adresandu-se tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, precum si celor care doresc sa se perfectioneze/autoperfectioneze, lucrarea de fata propune suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica referitoare la problematicile specifice fundamentelor pedagogiei si teoriei si metodologiei curriculumului.

Teoria si metodologia instruirii. Teoria si metodologia evaluarii - Musata Bocos, Dana Jucan



Lucrarea de fata se adreseaza tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, propunand suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica pentru demersurile de (auto)instruire la disciplinele pedagogice sau pentru demersurile didactice intreprinse de practicieni.

Tratat De Management Educational Pentru Invatamantul Primar Si Prescolar - Ramona Radut-Taciu



Tratatul de management educational pentru invatamantul primar si prescolar propune o resemnificare si o valorizare pedagogica moderna a conceptului de management educational, precum si abordari personalizate pentru invatamantul primar si prescolar. El valorizeaza o viziune interactionista, intrucat reuneste – in abordare sistemicamoderna – componentele epistemice ale managementului educational, oferind o perspectiva sincronica functionala asupra actualului context managerial, la toate nivelurile. 

Pedagogia. Stiintele pedagogice. Stiintele educatiei - Sorin Cristea


Volumul 1: "Pedagogia. Stiintele pedagogice. Stiintele educatiei", care deschide colectia, va aborda problema concentrata in titlu si va analiza relatia logica si epistemologica dintre pedagogie si stiintele pedagogice sau stiintele educatiei, esentiala in procesul de clarificare a statului pedagogiei. Volumul e structurat pe 4 capitole:

 1) Statutul epistemologic al pedagogiei
 2) Evolutia istorica a pedagogiei
 3) Pedagogia din perspectiva paradigmei curriculumului
 4) Sistemul stiintelor pedagogice/stiintelor educatiei.