ATENȚIE !

Pe acest blog cărțile sunt selectate de la mai multe magazine. Dacă vrei să cauți o carte poti folosi butonul : FACEȚI CĂUTĂRI PE ACEST BLOG din partea dreaptă. Astfel blogul îți arată cartea din toate magazinele postate iar tu poți alege în funcție de disponibilitatea ei sau comanda ta.

sâmbătă, 25 august 2018

Proiectarea didactica in invatamantul prescolar - Maria Matasaru

Lucrarea Proiectarea didactica in invatamantul prescolar se autopropune ca un instrument de lucru alternativ pentru educatoare, ca un ghid pentru practica educationala inovatoare, in acord cu principiile proiectarii si organizarii curriculare a invatarii.Lucrarea constituie etapa finala a unui studiu inceput din anul 1995, ce ofera o alternativa coerenta din punct de vedere psihopedagogic, prin posibilitatea urmaririi etapelor de formare a competentelor, capacitatilor, comportamentelor, atitudinilor pe parcursul unei unitati instructionale (capitol, tema), a unui ansamblu disciplinar (arie curriculara) si domeniu de cunoastere (domeniul de referinta al stiintelor si artelor: limba si literatura, matematica, biologie, stiinte sociale, muzica, arte plastice etc.) 

Pedagogia jocului si a activitatilor ludice - Horatiu Catalano, Ion Albulescu


Lucrarea pe care o propunem se adreseaza unui public larg format, pe de o parte, din cadrele didactice interesate de valorificarea deplina a jocului in activitatile didactice detasurate in mediul educational institutional si neinstitutional, studentilor, masteranzilor si doctoranzilor din domeniul Stiinte ale Educatiei. Pe de alta parte, cartea se adreseaza cititorului interesat de paradigmele multidimensionale ale fenomenului ludic, fascinat de joc, la varsta copilariei, si provocat de acesta la varsta maturitatii.

vineri, 24 august 2018

Managementul activitatilor extrascolare - Ilaria Pusca


Provocarile mileniului trei si ale tranzitiei cer un nou tip de manager
Mileniul trei asteptat cu sperante, temeri, curiozitate si expectante de fiecare locuitor al planetei a adus si schimbarea de paradigma conturata de John Naisbitt in "Megatendinte" (1989) caracterizata prin trecerea de la societatea industriala la societatea informationala, de la tehnologia fortata la tehnologia inalta (High - Tech) de la economie nationala la economie globala, de la centralizare spre descentralizare, de la democratie reprezentativa spre democratie participativa, de la ierarhie la retele interactive si pluralitatea optiunilor, etc.

Elemente de didactica a istoriei - Felicia Adascalitei

Lucrarea de fata se doreste o pledoarie pentru o noua abordare a predarii istoriei, predare bazata pe competente, avand in vedere ca a preda istoria inseamna a promova principii fundamentale, precum: multiperspectivitatea, acceptarea diversitatii si incurajarea viziunii interdisciplinare, accentuarea invatarii active de catre elevi (pe baza unei varietati de ivoare istorice) si cultivarea deprinderilor lor critice, abordareaa continutului curriculum-ului de istorie in functie de credinta ca istoria nationala nu este sinonima cu istoria nationalista si ca istoria nu ar trebui sa incurajeze atitudini inguste, savine, intolerante ori sa conduca la sentimente de superioritate etnica, nationala sau rasiala.

Elemente de didactica aplicata a geografiei - Nicolae Ilinca


Realizarea unei lucrari de acest fel constituie onorarea unei raspunderi asumate de conducerea Societatii de Geografie din Romania si de membrii ei. 

Efortul Societatii de Geografie, prin vectorul sau editorial principal, CD Press, s-a dovedit in final eficient, deoarece elementele principale asumate, concretizate in forma tipografica, au avut posibilitatea unei penetrari convingatoare. 
Consiliul de conducere al Societatii, prin proiectul managerial al presedintelui sau (prof. univ. dr. Mihai Ielenicz), si-a propus, printre altele, sa ofere profesorilor de geografie din invatamantul universitar un sistem referential, din domeniul geografiei scolare, axat pe problematica didacticii aplicate a geografiei. 


Didactica geografiei. O abordare actuala - Octavian Mandrut, Steluta Dan

Didactica geografiei. O abordare actuala isi propune sa legitimeze un domeniu  interdisciplinar (situat intre geografia scolara si stiintele educatiei) si sa rationalizeze instruirea prin geografie in invatamantul preuniversitar. Lucrarea se adreseaza tuturor profesorilor de geografie care sunt preocupati de afirmarea propriei discipline scolare ca domeniu educational semnificativ in contextul actual.

Matematica - Clasa 3-4 - Tipuri de probleme. Metode de rezolvare. Teste de selectie - T. Stefanica, M. Dudau

Dispunand de o vasta experienta la catedra, prestigiosul colectiv al autorilor reuseste sa prezinte principalele metode pentru rezolvarea unor tipuri de probleme adresate elevilor din clasele mentionate, printre care amintim metodele: figurativa, a reducerii la unitate, a mersului invers, a presupunerii, a comparatiei. 

Aproape totul depre metoda figurativa - M. Dudau, T, Stefanica

 
Cartea cuprinde aspecte fundamentale ale metodei figurative, aplicata in rezolvarea unor variate tipuri de probleme: suma si diferenta, suma si cat, diferenta si cat, impartirea cu rest, probleme cu numere consecutive, probleme de transfer, evolutia in timp a unor marimi, exercitii sau probleme, egalitati date sau obtinute, alte reprezentari decat prin segmente si multe altele. Aceasta culegere va contribui la pregatirea elevilor si la optimizarea predarii matematicii la nivelul invatamantului primar, fara a uita sa mentionam si utilitatea in pregatirea examenelor de definitivat si gradul II pentru invatatori.

Metode de rezolvare a problemelor de geometrie - Irina Cretu



Lucrarea Metode de rezolvare a problemelor de geometrie a doamnei profesoare Irina Cretu vine sa puna in valoare misiunea nobila a profesorului de matematica de a gasi si utiliza metodele cele mai adecvate pentru intelegerea diverselor capitole ale matematicii, cat si pentru rezolvarea propriu-zisa a problemelor, oferind, nu de putine ori, metode alternative de rezolvare.
Metodele de rezolvare a problemelor de geometrie, atat cele generale, cat si cele particulare, sunt prezentate cu multa claritate, iar comentariile metodice sunt bine-venite.

Metode Si Tehnici De Invatare Eficienta - Ioan Neacsu

Volumul prezinta cele mai eficiente strategii care pot fi aplicate in vederea unei acumulari rapide si pe termen lung a cunostintelor stiintifice: metode de documentare si prelucrare a informatiilor, solutii de memorare, modalitati de crestere a randamentului, de planificare si organizare a timpului, de optimizare a stilului de lucru si de concentrare a atentiei. Elementele teoretice sint ilustrate cu studii de caz, aplicatii practice si metodologice care contribuie la o mai buna intelegere a conceptelor expuse. Sinteza a mai multor perspective metodologice, Metode si tehnici de invatare eficienta este un ghid de crestere a performantei si dezvoltare a competentelor util atit studentilor, cit si profesorilor.

Metodica predarii literaturii romane - Constantin Schiopu


Studiul de fata prezinta o provocare pentru o posibila metodologie a educatiei literar-artistice a elevilor. Lucrarea se adreseaza deopotriva profesorilor de limba si literatura romana cu experienta pedagogica si celor care isi incep activitatea didactica, universitarilor si studentilor de la facultatile de litere, cercetatorilor stiintifici in domeniul teoriei si metodologiei instruirii.
Cei interesati vor gasi in aceasta carte atat repere teoretico-literare pentru domeniile fundamentale ale receptarii literaturii, cat si sugestii pentru organizarea lectiilor. Autorul a pledat pentru o metodologie a creativitatii, promovand parteneriatul, stimularea, activizarea si cooperarea, insistand asupra unor strategii interactive de receptare/studiere/predare a literaturii.


Metode Si Procedee Didactice Aplicate In Procesul De Invatare La Scolarul Mic - Irina-Vasilica Kincs


Capitolul I al acestei lucrari contine teorii ale invatarii privite ca definitii, modele si tehnici de eficientizare.
Capitolul II contine invatarea la scolarul mic in primul rand ca relatie de predare-invatare-evaluare si apoi in cadrul celor doua cicluri curriculare parcurse in cei patru ani de studiu.
Capitolul III valorifica cu succes teoria expusa in primele doua , mai ales in I.3. Tehnici de eficientizare a invatarii, prin posibilitatile de eficientizare a procesului de invatare la scolarul mic la obiectele de baza. 

Capitolul IV fiind un demers investigativ aplica cel mai bine teoria enuntata in celelalte capitole.